Sayfalar

13 Eylül 2010 Pazartesi

İstanbul da Nereye Gidilir?

Aslında programsız yaşamayı çok ta sevmem. Ama eşim arife günü " Hadi hazırlan da bayramı İstanbul da geçirelim " deyince bu teklife hayır diyemedim. Demir'in kreşte olmasını fırsat bilerek,öğleden önce tüm hazırlıklarımı tamamladım. Görümcemler İstanbul da yaşadıkları için her gittiğimizde mekan sıkıntısı yaşamamıstık. Ama onlarda tatilde olunca, İstanbul da nereye gidilir? neler yapılır? konusunda hiçbir fikrimiz yoktu. Bizi tereddüte sokansa İstanbul da yolları bilmememizdi. Hep onlar götürdükleri için öyle bir derdimiz olmadı. Ama navigasyon cihazı sayesinde hiç bir sorun yaşamadan her yeri kestirmeden bulabildik. Bu da İstanbul gezimizi bayağı bir kolaylaştırdı. Kesinlikle herkesin özellikle İstanbulların edinmesi gereken bir cihaz.

İstanbul gezimiz Demir olduğu için eğlenceye yönelik olsun istediğimden dolayı internette farklı nerelere gidebiliriz diye bakındım ama çokta bu konuda bir bilgiye rastlayamadım. O yüzden kendi gittiğimiz mekanlardan beğendiğim yerleri yazmak istiyorum ki, bizim gibi gidenler olursa tavsiyem olsun.
Romantica (Fenerbahçe)

Anadolu yakasında, deniz kenarında nerede kahvaltı yapabilirim derseniz kesinlikle mükemmel bir yer. Daha önce de gittiğimiz için sabah kahvaltısını riske atmayıp, yine buraya gittik. Fiyatlar ; Kahvaltı tabağı ; 25 lira Açık Büfe; 35 lira

Manzarası bile yeter buranın bana göre. İstanbul da burayı sevmeyen yoktur sanırım.


Starbucks (Bebek)

Kahvaltı sonrası denize karşı kahvemi içeyim derseniz de, Avrupa yakasında bebek sahilinin ilerisinde starbucksta oturun derin ben. Hem fiyatları uygun hem de süper bir manzarası var.

Bebek Otel
Hemen starbucks'ın yanında. Manzara aynı ama ben illa kazıklanmak istiyorum diyorsanız. Mutlaka gitmenizi tavsiye ederim. :)


Sahan Kebap (Ataşehir)

Anadolu yakasında kebap yemek isterseniz yine benim beğendiğim yerlerden biridir. Buranın avantajı koca bir çocuk alanın olması ve bakıcı ablaların bulunması. Hafta sonuna denk gelirseniz palyaço da oluyor. Deniz manzarası olmasa da oturarak yemek yemenin zevkine varıyorsunuz. Biz ramazanın son günü gittiğimiz için fix menü olduğundan kazık yedik ama fiyatlar normalde uygun. Yine yakınlarda "Adana Dostlar" var. Orayı da severim.
Lokma Cafe (Rumelihisarı)
Aslında ertesi sabah nerede kahvaltı yapalım diye düşünürken internette bebekte "Koru kahveyi" bulmuştum. Fiyatlarına bakınca kahvaltı kişi başı 55-65 lira civarıymış. Direk rotamızı tavsiye üzerine Lokma Cafeye çevirdik. Meğer Lokma Cafe kahvaltısıyla meşhurmuş. Hem de deniz kenarın da boğaz manzaralı bir cafe. Ayrı bir kahvaltı tabağı yok. Parça parça istediğinizde biraz pahalıya gelebilir. Su böreğini çok beğendim. Ayrıca simit çeşitleri de mevcut.
İkea - İsveç Köfte
Herhalde Ankara dan İstanbul'a gidip ikea'ya uğramayan yoktur. Aslında anti-ikeacılar da mevcut tabi. Muhtemelen kocalar :) Eşime her gittiğimizde fenalık basar zaten. Bu gittiğimde 2011'in başında açılacağını söylediler Ankara ya ama bilemiyorum. Düşüncesi bile heyecanlandırıyor beni :)
Bu sefer gittiğimde isveç köftesini denedim ama diğer köftelerden bir farkı yoktu benim için. Çok ta sevmedim. Belki de o anda iştahsızdım ondandır ama o kadar methedilecek bişey de değilmiş.
* * *
Buralar gittiğim yerler arasında beğendiğim mekanlardı. Sanırım kimsenin gidip pişman olmayacağı yerlerdir.
Şehir Turu ;
Pierre Lotti ; 1850-1923 yıllarında yaşamış ünlü bir Fransız roman yazarı. Bütün dünyayı gezerken tesadüf eseri yolu Türkiye ye düşmüş. İstanbula hayran kalmış. Övgü dolu yazılar yazmış. Daha sonra yazarın çok sık geldiği bu ünlü tepeye, adına saygı amaçlı düşünülerek Pierre Lotti Kahvesi adı verilmiş. Ayrıca bu kahve, sanatçı ve ressamların uğrak yeri olarak uzun yıllardan beri değişmez yerini korumaya devam etmiş.
Pierre Lotti'nin manzarası çok güzel ama daha fazla hayallerle gitmişti sanırım. Orada teleferiğe binmek gerek birde. Ben binemediğim için sadece o manzaraya karşı çay içmekle yetindim.
Eminönü ;
Demir ile sadece tarihi bir kaç yere gidebildik. Zaten 2 yıl önce sarayları ve bazı tarihi yerleri gezdiğimiz için bu turu sadece eğlence amaçlı yaptık. Kapalı çarşı ve mısır çarşısına gitmediğim için oraları görmek istedim. Ne yazık ki bayramdan dolayı kapalıymış. İnternette bir sitede eminönünde oyuncakçılar yokuşu olduğunu okumuştum. Hemen sorduk ve bulduk. Ne yazık ki bi kaç dükkan dışında orasıda kapalıydı. Ankara da 100 lira satılan uzan kumandalı helikopteri 35 liraya, uzaktan kumandalı kepçeyi 10 liraya, ahşap puzzlerı 5 liraya aldık. Ne yazık ki dükkanı tam açmadığından daha bir çok şey alamadım ama mutlaka diğer gelişimde uğrayacağım. Üretici firma olmaları bir sürü şeyi uygun almamızı sağlıyor. Ve da nasıl kazıklandığımızı görmemizi.
Tarabya- Sarıyer
En güzel balık- ekmek burada yenirmiş. Ama biz tekne de yemek istedik ve bulamadık. Ya da göremedik bilemiyorum. Aşk-ı Memnu evi de ziyaret edildi tabi :)
Nişantaşı
Valla bence arabayla geçmeye bile değmez. Belki de bayram nedeniyle dükkanların kapalı olmasından dolayı hiç bir hareket yoktu.
Bebek Sahili ve Bebek Parkı
Sanırım İstanbul da oturmak isteyeceğim bir semt. Gerçi deniz kenarında ki evler çok küçük ama çok şirin. Ünlü görmek istiyorsanız yürümeniz yeterli.
Alışveriş Merkezleri olarakta ; Kanyon,İstinye park, cevahir ve palladiumu beğendim.
Ortaköy,beyoğlu,beşiktaş.bağdat caddesi,moda,emirgan buraları söylememe bile gerek yok sanırım.
Siz de bu konuda ekleme yaparsanız sevinirim.

8 yorum:

elif-kayra dedi ki...

çok çok çok çok çok çok çok çok çok kötüsün, aşkolsun buraya geliyorsun ve haber vermiyorsun , üstelik bende bayramda evdeydim,

şuan çok kızdım sana, ekleme falanda yapmıyorum...

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Ne diyim valla burnumuzun dibindeymişsiniz :)
Pierre Lotti'den sonra biraz daha devam etseymişsiniz daha da yaklaşıyormuşsunuz bize :)
Geleceğinizi haber verseydiniz (son anda da olsa) biz gezdirirdik sizi.Hatta otelde kalmanıza müsade etmez evimizde ağırlamak isterdik.
O gün de dediğim gibi bir sonraki programa inşallah...
Güzel yerler gezmişsiniz ama İstanbul'da böyle yerler çok daha fazla, gelmişken Forum Bayrampaşa'ya da gitseydiniz keşke, Demir'e büyük akvaryumu gezdirirdiniz...

AYÇA dedi ki...

Elifcim Emineye de dedim. Kuzenim evleneli 4 yıl oldu kaldığımız yer onlara 5 dakika daha hayırlı olsuna gitmedik. Kimseyi rahatsız etmeden gezdik geldik. Bi dahakine inşallah :) sen yaz yaz kırma beni :)))

Eminecim canım benim,sizin döndüğünüz gün biz de Ankaraya dönüş yaptık.İnşallah bi daha kine hepberaber bulaşalım.Turkuazoo ya gitmek istedim ama vazgeçtik sonra. Bi dahakine artık :) Çok öpüyorum...

birdamlacıkyağmur dedi ki...

Romantika romantika....
çok güzel bir mekan
Ataşehir Sahan Kebap da bizim bitişiğimiz.
Sıyırmışız yani :))

Syhn dedi ki...

sinir oluyorum şu istanbula gelen turistlere :))

bunca yıldır istanbulluyum benim bile gitmediğim yerlere gitmişsin :/

çok kıskandım çook!! :)

AYÇA dedi ki...

Bir damlacık yağmur, çok yakinmisiz birbirimize yani. Çok güzel dı mı romantika. Çok şanslısınız valla :)

AYÇA dedi ki...

Ya Seyhan Soyle hangisine gitmedin, gezdireyim geldigimde :p :)

Oburcan dedi ki...

Şahan kebap süpersoniktir,şiddetle tavsiye ederim