Sayfalar

6 Aralık 2010 Pazartesi

Plastik Kıskaç Yöntemiyle SÜNNET

Çoğu anne, baba gibi bende oğlum büyüdüğünde sünnet yaptırmayı düşünüyordum. Bunda etkili olan ise sürekli yazılarda okuduğum 2-6 yaş döneminde sünnetin, çocuk için psikolojik açıdan etkilendiği bir dönem oluşuydu. Eşim doğar doğmaz yaptırmak istese de, kıyamadım. Daha dünyaya gözlerini yeni açmışken, acı çekip çekmediğini bilemezdim. Ben de 6 yaş sonrasına bırakmaya karar verdim. Böylelikle sünnet sonrası, sıcağı sıcağına düğün de yapabilecektim :)

Ekimin sonlarına doğru banyo sonrası, Demir'in her yerini yine didik didik incelerken, pipi ucunun diğer günlere göre kızarık olduğunu farkettim. O an önemsemesem de bu kızarıklık arttı. Doktora götürdüğümüzde ise "Sünnet Derisi İltihabı" olduğu ortaya çıktı. Hemen ilaçlara başladık. 1 hafta sonra ilaçlar etki etmeyince ve Demir çişini yaparken zorlanınca tekrar kontrole gittik. Doktorumuz, sünnet derisinin çok dar olduğunu ve tıbbi müdahalenin gerekli olduğunu söyledi. İki acı çekmemesi için ve tıbbi müdahalede de aynı acıyı çekeceği için, sünnet ettirmeye karar verdik.

Tabi hiç bir bilgimiz yoktu. Sünnet yöntemleri nelerdir? Lokal mi olmalı? Genel anestezi mi? Bayram girmeden, rahatlaması için hemen yaptırmalıydık. Araştıracak da çok fazla vaktim yoktu.

İnternetten bir kaç doktor buldum. İçinde de profesörler de vardı. Ama nedense telefonda konuştuğumuz daha sonra da yerinde ziyaret ettiğimiz Doç.Dr.Ferda ŞENEL'e çok fazla güvenip, onda karar kıldık.

Lokal Anestezi mi ? Genel Anestezimi ?
Açıkçası Demir'in sünnet olması kesinleştikten sonra hiç genel anesteziyi düşünmedim. Büyük bir ameliyata girecekmiş gibi hazırlanması, narkoz alması, uyutulması, uyandıktan sonra ki yan etkileri, steril ortamda olması gerektiği... Psikolojik açıdan etkilenir dediler. Hiç de öyle olmadı.
Lokal anestezi yöntemiyle oldu. Ben evde 3 saat önceden uyuşturucu bir krem sürdüm. Doktorumuz da sünnet öncesi iğne yaptı. Demirin 1 dakika bile sürmeyen ağlaması, sünnet boyunca sadece oydu. Hemen paravan konuldu. En sevdiği çizgi filmin DVD si açıldı. Lolipop yerken, hiç ağlamadan sünnet oldu.

Doktorumuz 6 yaş ve sonrasının psikolojik açıdan daha riskli olduğunu söyledi. Buna bende katılıyorum artık. Eşimin yeğeni 10 yaşında oldu ve etkilendi. Demir ise 2 gün zorlandı. O da benim geceleri yüzüstü yatmasın diye uyandırmamdan dolayı.

PLASTİK KISKAÇ YÖNTEMİ


Aparatlar da şu şekilde ;

Plastik Kıskaç Yönteminin Farkı Ve Avantajları ;


* Plastik kıskaç yönteminin dikişli sünnetten en önemli farkı, bu yöntemde dikiş atılmaması ve açıkta yara bulunmaması. Kesilen yara kenarlarını plastik kıskaç bir araya getiriyor. Yara, plastiğin altında kapalı ortamda kalıyor ve dışarıyla teması olmuyor. Açıkta yara olmadığı için, sünnet sonrası pansuman gerektirmiyor.

* Dikişli sünnette, özellikle ilk 48 saat yaraya çok dikkat etmek gerekiyor. Uygun yara bakımı ve pansuman, dikişli sünnet sonrasında oldukça önemli.

* Plastik kıskaç yöntemindeyse sünnet sonrası hiçbir yara bakımı veya pansuman yok. Her pansumanın çocukta ne kadar stres ve acıya yol açtığını düşünecek olursak, plastik kıskacın sünnet sonrası ne derece rahatlık sağladığını anlayabiliyoruz.

*Dikişli sünnet sonrası tüm hekimlerin en büyük korkusu kanama olması. Dikişli sünnet sonrasında olan kanama genellikle tekrar dikiş atılmasını gerektiriyor. Plastik kıskaç yöntemindeyse sünnet sonrası kanama olmuyor.

*Diğer bir avantaj ise, plastik kıskaç yönteminde, yara, iyileşmenin en önemli ilk günlerinde plastik içerisinde olduğu için, kaka veya başka bir pislik temasında dahi enfeksiyon olmuyor.

*Dikişli sünnet sonrasında ilk günlerde her idrar adeta bir işkence oluyor. İdrarın yaraya değmesiyle çocuk büyük bir acı çekiyor ve bazen uzun süre idrarını tutuyor. Plastik kıskaç yöntemindeyse açıkta yara olmadığı için idrarın verdiği bir rahatsızlık olmuyor. Çocuklar idrarını rahatlıkla yapıyorlar.

*Dikişli sünnet en hızlı ellerde bile ortalama 20 dakika sürüyor. Cerrahi teknikle ve titiz yapılan sünnetlerin ortalama süresiyse 30 dakika. Plastik kıskaç yönteminde ise ortalama sünnet süresi 7 dakika. Çocukların yaşadıkları stres göz önünde bulundurulacak olursa, sünnet süresinin bu derece azaltılması oldukça büyük bir avantaj olarak görünüyor.

*Dikişli sünnet sırasında çocuğun hareket etmesi yanlış kesimlere yol açıyor. Bu nedenle bir çok merkezde zorunlu olarak çocuğa genel anestezi uygulanıyor. Plastik kıskaç yönteminde, çocuğun hareketleri, kesim hatalarına kesinlikle yol açmıyor. Zira, sünnet dokusuna plastik yerleştirildikten ve kilitlendikten sonra plastiğin üzerinden kesildiği için hatalı kesim veya pipiye zarar verme durumu olmuyor.

*Dikişli sünnet sırasında, idrar kanalına veya pipi ucuna zarar verme ihtimali bulunuyor. Dikişli sünnet sonrası meydana gelen hataları özellikle yaz dönemlerinde ve toplu sünnetlerden sonra sıklıkla görüyoruz İdrar kanalının delinmesi, pipi ucunun uçurulması, ve idrar kanalında tıkanıklık gibi hayati hatalarla oldukça fazla sayıda karşılaşıyorum. Bu tür hataların düzeltilmesi için çocuğun ameliyat edilmesi gerekiyor.. Plastik kıskaç yönteminde, ilk olarak pipi ucuna plastik huni yerleştirildiği için pipiye zarar verme ihtimali bulunmuyor. Bu yöntem kişisel hatayı neredeyse sıfırlıyor.

*Dikişli sünnet sonrası, dikiş izleri uzun yıllarca geçmiyor. Bazen ömür boyu kalıcı yara izleri oluşuyor. Plastik kıskaç yönteminde ise yara kenarları ince bir çizgi şeklinde görülüyor.

*Plastik kıskaç yöntemiyle yapılan sünnet sonrasında çocuklar günlük kıyafetlerini giyebiliyor, bezli bebeklerde bez rahatlıkla bağlanabiliyor. Dikişli sünnette ise, açık yara bulunduğu için, en az 2-3 gün iç çamaşır veya pantolon giyemiyorlar, bez bağlanamıyor. Bu nedenle, dikişli sünnet, bezli bebeklerde önerilmiyor.

*Plastik kıskaç yöntemiyle yapılan sünnet sonrasında çocuklar aynı gün dahi banyoya girebiliyor. Dikişli sünnetten sonra, yaranın en az 48 saat suyla temas etmemesi gerekiyor.

*Dikişli sünnette, her çocukta aynı cerrahi malzemeler kullanıldığı için, her sünnet sonrasında otoklav aletinde sterilize edilmesi gerekiyor. Bu sterilizasyon zincirinde aksama olduğu durumda, ciddi yara enfeksiyonları görülüyor. Ayrıca, bir çocukta diğerine, hepatit ve AİDS gibi hastalıklar bulaşabiliyor. Plastik kıskaç yönteminde ise sadece iki malzeme kullanılıyor: plastik kıskaç ve bistüri (neşter). Bunların her ikisi de steril, yani mikroptan arındırılmış paketler içerisinde geliyor ve sadece bir çocukta kullanılıyor. Yani, bir malzeme başka bir çocukta kullanılamıyor. Bu nedenle, plastik kıskaç yönteminde hepatit veya AİDS bulaşma riski yok.

SÜNNET SONRASI

Sanırım en çok korktuğum kısım da buydu. İlk 2 gün özellikle o bölgenin çok iyi korunması lazımdı. Demir'in de en sevdiği şeydi takla atıp, tepeler de gezinmek. O kısım kolaydı da gece yüzüstü yatmaya alışık olan oğlumu, nasıl sırt üstü ve ya yan yatıracaktım bilmiyordum. Bunda da hala emziriyor olmam çok işe yaradı. Yüz üstü yattıkça döndürüp emzirdim. Memede uyumasına izin verdim. İlk gün hiç uyumadım. 2. günde yarım yamalak. Ama Allah sabrını veriyor.

Sünnet kilodu kullanmadık. Doktorumuz oraya plastik bardak yerleştirdi. Daha etkiliydi. Tuvalet konusunda da doktorumuz darbe almasın diye, ilk gün bez bağlamamızı istedi. Tabi bunda biraz zorlandık. Demir tuvalete yapmak istedi. Bezini açıp, tuvalete yaptırırken pipisinde kıskacı görünce de biraz korktu. 3. günde iyice alışmıştı. Ama bezi 1 hafta kadar kullanınca, ara ara altına kaçırmaya başlamıştı.. Bir an da bütün emeklerimin boşa gittiğini düşünmüştüm. Neyse ki bu durum uzun sürmedi.

5 gün sonra da kıskacımız çıktı. Kıskaç çıktıktan sonra, 10 gün kadar da kaynatılmış zeytinyağı damlattım kabukların üstüne. Tam 15 gün sonra kabuğumuzda düştü.

Sanırım herşeyi yazdım. Bir de klinikte oldu sünnetimiz. Genel anestezi olmayınca gerek duymadık hastaneye.

Bir daha oğlum olursa hiç ona eziyet etmeden erkenden yaptırırım artık. Hem böylesi daha iyi düğün zamanı sünnet telaşı yaşamayacağım.

Uzun yazıları hiç sevmem. Okumam gerekse de atlaya atlaya okurum. Bu da o cinsten bir yazı ama bir kaç kişiye en azından faydam dokunacağına inanıyorum.

Sünnetle ilgili tüm yazılar www.kolaysunnet.com doktorumuzun internet sitesinden izinsiz alınmıştır :) Doktorumuzun diğer sitesi ise ; www.urokids.net

14 yorum:

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Uzun yazıları bende sevmem ama konu bizide ilgilendirince sıkılmadan harfi harfine okudum ben :)
Güzel ve faydalı bir yazı olmuş Ayçacım, teşekkür ederim paylaşımın için, uzun zamandır bu yazını bekliyordum.
Birde ben hiçbir zaman sünnet yaşı konusunda illa şu olsun bu olsun demedim ama çocuğun psikoloji açısından çok geç yaptırma taraftarı değilim. Benim şahsi fikrim 2-4 yaş arası.Ne çok küçükken yaptırılmalı nede olayın farkında olacak, psikolojini bozacak yaşta olmalı..
Kullandığınız yöntem harika, daha önce hiç duymamıştım yeni bir yöntem sanırım.Ben kısmetse Tuğra'nın sünnetini 2012 yazına düşünüyorum yani 3.5 yaşında oluyor o zaman.Bizim zamanımıza kadar yeni bir yöntem çıkmaz ise tek tercihim kıskaç yöntemi olur herhalde.
Tekrar teşekkür ederim, faydalı bir yazı olmuş, geçmiş olsun tekrar Demir'e, darısı bizim başımıza :)

Burcu dedi ki...

Ayçacım bu yazı ileride çok işime yarayacak eminim, ve başka bir sürü kişiye de yarayacağı kesin. Ellerine, emeğine sağlık. Ne güzel o günler biraz yoğun ve koşturmalı geçmiş olsa da kurtuldunuz işte, şimdi düğün zamanında tek yapmanız gereken eğlenmek :) ooohhh faith ürek de geldi mi değmeyin keyfimize...

elif-kayra dedi ki...

paylaşımın için teşekkür, yeni duydum bu yöntemi, ileride lazım olacak.
Ayrıca okudukça nasılda rahatladım,sevindim belki 2-3 seneye kadar daha da kolay yöntemler geliştirirler.

AYÇA dedi ki...

Bu yöntem 150 yıl onceye dayanıyormuş elifcim. Ama 20 yıldır yayginmis. İnsallah sizin zamanınıza daha da kolayı çıkar. :)

AYÇA dedi ki...

Diğer yöntemleri bilmiyorum eminecim. Belki onlar bu yöntemden de iyidir. Araştırmak lazım iste. Hayırlısı olsun. Darısı basınıza inşallah.

AYÇA dedi ki...

İste siz kızlarla bu Cumartesi gunü konusun. Fatih in programına göre ayarlarım düğünü. Halledersiniz umarım. Size güveniyorum :)))

Eylm-Sdnz dedi ki...

yavru kuş tel ardada kaldı ondan meşgule almış işyerinde konuşamadığından..:((

kız çocuğu sahibi olarak yinede üşenmeden okudum belki bellimi olur dursun aklıın bi köşesinde dey mi:)))

Mlke-Btkn dedi ki...

Yavv bahaneyle FATİH üREK GELİOSA BENDE GELEYİM YAVVV DÜĞÜNE :)))

hadi hadi haydeeeeeeeeeeee yaparız hep beraber :)))

teşekkürler bacım, içim bi tuhaf olarak okudum ama okudum :))
Sen atlattın bakalım biz ne halt edicez hiç düşünemiorum bizimki kaldırır atar, kıskacı filan ayy aman allahım..

Ama güzel yöntemmiş ahkkaten ya, çocuklara ne eziyet ediliyormuş dimi, belki de hala bir yerlerde ediliyor ve sonrasında ki psikolojilerini düşünemiyorumm :((

AYÇA dedi ki...

Uleynnn eylem bugün de aradım. Daha da aramiyom :(

AYÇA dedi ki...

Melikecim, kıskacı ceksede çıkaramaz. Zaten acı çekince birakiverir. O konuda hiç sorun yok. Biz atlattık. Dasrisi basınıza.

Adsız dedi ki...

cok korkunc geldi belki bu cizimler nedeniyledir

neyse kolayca atlatti en onemlisi o:)
ayca superdi bugun:)
sib.

Adsız dedi ki...

fatih urek demeyin kizlar,
burcu noldu cumtesi aksam yatti ama....

sib.

AYÇA dedi ki...

Hahahah korkunç mu geldi :) sizin yöntemi söyle de onu da yazayım. Dugune Fatih urek gelecek bosver yatsın :)))

Deli Anne dedi ki...

Bizim de yakında bir sünnet olayımız var.. erkenden yaptırmak istiyoruz ilk oğlumdaki gibi.. ama bu yöntem değildi galiba önceki.. teşekkürler paylaşım için